LLIBERTAT ALFREDO COSPITO!

El company Alfredo Cospito, pres polític anarquista a Itàlia, es troba en vaga de fam des del passat 20 d’octubre del 2022 i arribarà fins a les últimes conseqüències per denunciar el règim d’aïllament extrem que pateix, el 41bis.

El 41bis, és un règim penitenciari destinat a aïllar completament a la persona presa, tant amb l’exterior de la presó com amb la resta de presos. Contempla mesures com: la sortida de la cel·la al pati només 2 hores al dia i no tenir contacte amb els altres presos ni poder accedir als espais comuns; tenir una única visita familiar mensual d’una hora a través d’un vidre, o una trucada telefònica de 10 minuts; limitació dels objectes personals, control de totes les cartes i vigilància constant per part d’un cos especial de policia carcerària.

Alfredo ha decidit no renunciar als seus principis i a la seva dignitat dins de la presó, i l’Estat italià ha decidit exterminar-lo al centre penitenciari tal com es va evidenciar a la última vista del Tribunal Suprem, el passat 24 de febrer, on va negar-se a treure’l d’aquest règim de tortura.

Alfredo, lluny d’agenollar-se i rendir-se davant d’un estat assassí, va decidir continuar amb aquesta vaga de fam fins a la mort i, així, acaba la carta on ho anuncia: “Estimo la vida, sóc un home feliç i no la canviaria per la d’un altre, i precisament perquè l’estimo, no puc acceptar aquesta no-vida sense esperança.”

A l’Estat espanyol, també s’aplica règims d’aïllament als presos polítics que han lluitat incansablement pels nostres drets i llibertats democràtiques. Aturem aquesta barbàrie, no podem permetre que quedi impune aquest assassinat. Enfortim el moviment antirepressiu per tornar cada cop, fins a conquerir l’Amnistia Total i excarcerar tots els presos i preses polítiques, perquè estiguin amb nosaltres lluitant al carrer.

ALFREDO, COMPANY, LA TEVA LLUITA NO SERÀ EN VA!

Manifest Plataforma Educadores Socials de Ponent

Desde CNT Ponent volem donar el nostre suport a les companyes de la Plataforma de Educadores Socials de Ponent que actualment està lluitant per millorar les condicions laborals dels treballadors i treballadores d’aquest sector.

Us adjuntem el seu manifest:

Les educadores socials, com a professionals de l’àmbit socioeducatiu i de l’anomenat Tercer Sector,
vivim des de fa anys la precarietat de les condicions de treball, amb salaris baixos, una falta de
reconeixement de les titulacions oficials i exercint en llocs de treball amb alts riscos psicosocials
associats no tinguts en compte. A això s’hi afegeix que els nostres contractes van lligats a convenis
laborals caducats, com el conveni d’Acció Acció social amb infants, joves, famílies i d’altres en
situació de risc, desactualitzat des de fa 4 anys.

Som professionals especialitzats en garantir drets de ciutadania bàsics, la major part de nosaltres
estem prestant serveis públics externalitzats per les pròpies administracions públiques, que tot i ser
sabedores d’aquestes situacions fomenten i permeten la precarietat laboral i de recursos per poder
exercir. Vivim en una societat de base patriarcal que encara no posa en valor les professions de
l’educació i de la cura.

Bona part dels professionals no tenim ni el dret efectiu a la vaga per estar exercint en serveis públics
essencials que han d’estar oberts les 24 hores del dia dels 365 dies de l’any. A la pràctica, el
Departament de Treball decreta que els serveis mínims siguin “els mateixos que els d’una jornada
laboral normal”, la qual cosa implica que els i les professionals socioeducatius que hi treballen no
poden ni tan sols convocar una vaga per mostrar el seu rebuig respecte a la seva situació laboral, les
condicions amb les quals treballen i la vulneració de drets que pateixen les persones que atenen.

CHARLA DEL COLECTIVO CONTRAHISTORIA JUNTO CON LOS POEMAS DE IZU Y LAS CANCIONES DE VINI EFEKTOS

El sabado 29 de septiembre a las 18:30 en la Biblioteca Anarquista Maria Rius (carrer Corts Catalanes 79,Lleida)

L@s compañer_s de la revista contrahistoria nos hablarán del proceso
político de los años 70 y 80 en España, que se vino a llamar la
Transición y que culminó con el establecimiento del Régimen del 78.

Será la clase de historia que la inmensa mayoría de nosotr@s no tuvo ni
en la escuela ni en casa ni en
ninguna otra parte.
Aportarán una gran cantidad de datos y testimonios durante lacharla.
Siendo acompañados de los poemas de Izu y las canciones de Vini Efektos,
en un día donde volverán a estar presentes l@s que lucharon por el
verdadero cambio.

Organizan: El Jardi, Biblioteca anarquista Maria Rius, Grup suport a
presxs Lleida i CNT Ponent

ZERO IMPUNITAT CONTRA LES AGRESSIONS!

Ahir un company Va estar víctima d’una agressió per part dels cossos de repressió al servei de l’Estat Espanyol durant la concentració a la Subdelegació del Govern.

En el transcors de les càrregues policials un agent va donar un cop de porra al cap a un company, provocant-li una obertura de cap que va haver d’estar pal·liada amb 6 grapes.

A banda de ser còmplices de la repressió, l’actuació de l’agent va estar fora de la llei, doncs en comptes de carregar amb la porra a les cuixes, va propinar un cop directe contra el cap de la víctima.

CAP AGRESSIÓ SENSE RESPOSTA! CAP RESPECTE PER QUI EXERCEIX LA REPRESSIÓ!

La imagen puede contener: una o varias personasLa imagen puede contener: 1 persona